Skip to content

Presentació Team Petromiralles Massoni Sport

22 Febrer 2012

“EL DAKAR COMENÇA ARA”

Gilbert i Oriol Escalé, camí de convertir-se en els pilots més joves en participar en el ral·li. L’equip Petromiralles Massoni Sport centra la seva temporada en la preparació de la cursa.

Gilbert i Oriol Escalé són a només uns mesos de veure com es compleix el seu gran repte com a pilots i el principal motiu a la seva profunda afició pel món de les dues rodes: la participació en el Dakar. Els grans ral·lis han estat sempre l’eix que ha mogut la passió d’aquests dos joves germans de Manlleu (Osona, Barcelona) i tota la seva carrera esportiva ha estat marcada per aquesta modalitat.

Als seus 19 anys, l’Oriol i el Gilbert dedicaran tota aquesta temporada a preparar la seva participació en la gran cita sud-americana, fet que els portarà amb tota probabilitat a convertir-se en els dos participants més joves que mai hagin disputat el ral·li. Amb vint anys acabats de complir, l’equip Petromiralles Massoni Sport espera debutar en el Dakar després de mes d’un any  de preparació específica, amb tota l’experiència que aporta el seu cap d’equip – Jordi Inglès – i amb la il·lusió d’un projecte forjat íntegrament a Catalunya amb el destacat suport del grup petrolier independent català Petromiralles.

Vuit anys després d’entrar en el món de la competició i amb quatre d’experiència en els campionats de Catalunya i d’Espanya, així com en l’europeu i el mundial d’enduro, aquest 2012 l’objectiu passa per acumular experiència i coneixements en el campionat del Món de Bajas i en diverses cites del mundial de Ral·lis Cross Country. Tot plegat, juntament amb un quadre específic d’entrenament físic i de navegació, ha de servir per completar una preparació que va arrencar l’estiu passat amb el destacat debut de l’Oriol a la Baja Aragón.

GILBERT ESCALÉ: “HEM DE TREBALLAR MOLT EL FÍSIC I LA MECÀNICA”

La feina prèvia a les curses la considera determinant i espera poder evitar les lesions.

Els inicis en competició del Gilbert són pràcticament calcats al del seu germà, tot i que en el seu cas les lesions han estat menys benevolents i l’han tingut en diverses ocasions aturat. Per aquest motiu es va perdre gairebé tota la temporada 2010 i l’any passat tampoc va poder debutar a la Baja Aragón.

Va ser una llàstima perdre’t una cursa com la Baja. Sobretot per l’experiència…
Doncs sí, però ho vaig poder compensar amb un entrenament a Marroc on vaig començar a descobrir què és la navegació i això de llegir un road-book mentre dones gas i mires la pista.

Ho veus complicat
Ara mateix no massa però fàcil no ho és. El problema és quan ho vols fer més ràpid del que saps. Si no tens molta pràctica i vols córrer massa o acabes a terra o perdut.

Què ha canviat en la vostra preparació?
Han canviat moltes coses, però sobretot la forma d’entrenar. Abans no anava mai al gimnàs i de preparació física pràcticament no en feia. Ara, en canvi, veig que és important i m’hi passo bastantes hores. A més, el Jordi Inglès (el cap d’equip) ens ajuda molt a nivell de plantejar les curses i també a aprendre qüestions de mecànica, perquè anàvem bastant justos en aquest tema.

I el canvi de moto? Deixar una 125 i pujar a una 450 no deu ser fàcil…
El canvi ha estat gran, però més que la potencia el que costa més és acostumar-te al frè motor i a les inèrcies.

ORIOL ESCALÉ : “ANAR AL DAKAR ÉS EL QUE SEMPRE HE VOLGUT”

Tot i l’èxit a la Baja Aragón 2011, creu que ha d’aprendre molt i treballar en la navegació.

L’estiu passat es va convertir en la gran sorpresa de la cursa més important que es disputa a Espanya en la modalitat més similar als Ral·lis Cross Country, la Baja Aragón. Va acabar en la vuitena plaça i, de fet, sense algunes penalitzacions originades per la seva manca d’experiència en la prova, fins i tot hauria acabat entre els cinc primers.

Després del bon regust de boca que et va deixar la Baja, veus més fàcil el pas als ral·lis?
Per mi va ser molt important fer-ho tan bé en una cursa que m’agrada tant com aquella. L’he anat a veure cada any d’ençà que tinc memòria, com a mínim catorze o quinze edicions, però això no vol dir que res hagi de ser més fàcil. Al contrari, he d’aprendre molt encara, sobretot a dosificar-me i a navegar.

La navegació pot ser el teu punt feble?
Ara mateix potser sí. De fet, el meu germà ho porta una mica millor, però espero que a finals d’any ja no ho sigui. A banda de les curses, hem preparat un programa d’entrenament molt complet amb el nostre cap d’equip i espero aprendre’n a base de fer road-books i de practicar.

No fa respecte una cursa com el Dakar quan tens només 19 anys?
Una mica de respecte sí, però res més. Sincerament, és el que sempre he volgut. No diria que és un somni, sinó alguna cosa fins i tot més gran. Sempre he anat amb moto, gairebé pensant només en arribar aquí i treballaré tant com faci falta perquè tot vagi bé. De fet, amb el suport de tot l’equip crec que podem aconseguir-ho.

“VUIT ANYS MOLT INTENSOS”

Des del seu debut l’any 2004 han crescut en el campionat de Catalunya d’enduro, passant a l’espanyol, l’europeu i també el mundial.

Tot i la notable afició de la seva família pel món de la moto, els inicis de l’Oriol i el Gilbert Escalé sobre dues rodes no van ser especialment matiners. Als dotze anys van començar a practicar l’enduro i uns mesos més tard van debutar en el campionat de Catalunya d’enduro de Nens. Una lesió va fer que en Gilbert no realitzés tota la temporada completa fins l’any 2005, quan els dos germans van recuperar un aprenentatge en paral·lel que els portaria en els anys següents als campionats catalans d’Endurades i Enduro.

La seva primera cursa del campionat d’Espanya va ser l’any 2008, integrats en el Marc Coma Junior Team, passant a disputar la temporada Estatal completa el 2009. El 2010 va ser l’any del salt a les competicions internacionals per l’Oriol i un any complicat per al Gilbert, donat que el primer va disputar el campionat d’Espanya d’enduro i l’Europeu al complet, així com alguna cita puntual del mundial; mentre que el segon es va perdre bona part de la temporada a causa d’una lesió a l’espatlla. L’any 2011, de nou amb el tàndem en actiu, es va repetir la combinació de curses, tot i que una recaiguda va impedir a Gilbert debutar en la Baja Aragón, on l’Oriol va destacar i es va alçar com un dels millors debutants.

Principals resultats d’Oriol Escalé:

8e Scratch Baja Aragón ’11; Campió d’Espanya del Trofeu Junior d’Enduro 2009; campió de Catalunya Junior 125 2010; Sots-campió d’Espanya Junior de Cross Country 2010; 3r del campionat d’Espanya Junior 125 2011.

Principals resultats de Gilbert Escalé:

3r en el campionat de Catalunya Trofeu Junior 2009; 7e al campionat d’Espanya del Trofeu Junior 2009; 6e en el campionat d’Espanya Junior Cross Country 2010.

JORDI INGLÈS : “SON JOVES, PERÒ SORPRÈN EL SEU CAP TAN CLAR”

El cap de Petromiralles Massoni Sport ostenta quatre Dakars i dos més com assistència.

Una de les peces claus del projecte Petromiralles Massoni Sport és el seu cap d’equip, Jordi Inglès, mecànic i pilot amb una notable experiència en ral·lis. Dedicat de forma professional al món de la moto des de 1995, l’any 2004 va córrer el seu primer Dakar, experiència que va repetir els anys 2005, 2006, 2007. Aquest bagatge li va permetre passar a oferir-li serveis d’assistència des de 2009.

Com es prepara un equip tan jove per una cursa tan complicada com el Dakar?
Més o menys igual que qualsevol altre. Tot i ser molts joves, tots dos tenen el cap molt clar i molt ben posat, tenen una mentalitat molt receptiva i són conscients de quines són les coses que han de millorar.

Quins creus que poden ser els seus punts febles?
Espero que quan arribem al Dakar no en tinguin, però ara per ara cal treballar en navegació i també molt en mecànica. Vull que siguin autosuficients per fer front a qualsevol problema que puguin tenir i la idea de la temporada es treballar-ho tot.

Teniu un objectiu definit?
Bàsicament, aprendre. És un projecte a mig i llarg termini, perquè no creiem que calgui tenir 30 o 35 anys per anar al Dakar. Cal anar de mica en mica, però n’estic segur que ho poden fer bé.

Amb quina estructura compta l’equip?
L’equip el formen el Gilbert i l’Oriol com a pilots, un mecànic, jo com a responsable i és possible que un fisio. A banda d’un camió d’assistència i un furgó.

“EL PRIMER GRUP PETROLIER CATALÀ I INDEPENDENT”

La companyia destaca pels productes d’alta tecnologia, el servei i els projectes socials.

Un projecte com el de l’equip Petromiralles Massoni Sport, amb una marcada vocació de futur i gestat íntegrament a Catalunya, seria impossible de concebre sense el suport del seu principal patrocinador, l’empresa petroliera que no només li dóna nom sinó que també li transmet bona part de la seva filosofia.

La història de Petromiralles es remunta a l’any 1967, quan la família torrens va obrir una benzinera a Santa Maria de Miralles, a la cruïlla de les carreteres que uneixen Igualada, Valls i Vilafranca del Penedès. Des d’aquest punt –on encara avui hi ha la moderna seu del grup- l’empresa ha sabut créixer sense canviar de mans fins a convertir-se en el primer grup petrolier independent del mercat espanyol i en el vuitè operador en xifres absolutes. Bona part de l’èxit d’aquesta companyia cent per cent catalana ha estat la seva aposta per la qualitat i la innovació, fet que ha convertit la seva xarxa d’estacions de servei (15 de pròpies i 45 d’associades) en algunes de les més ben equipades a nivell d’atenció al client, però també pioneres en la distribució de combustibles propis d’alta tecnologia, biocombustibles, GLP (gas liquat per a cotxes de benzina) o punts de càrrega per a vehicles elèctrics, entre altres. A més de tot això, l’activitat del grup també li permet gestionar les seves pròpies targetes de carburant, el subministre al major, el trading internacional o l’explotació del seu propi parc d’energia solar fotovoltaica.

L’activitat de la firma, però no s’acaba en el món de l’energia i disposa de dos grans projectes socials a Guinea Bissau (5.000 hectàrees d’arrossars i una planta per al seu tractament) i la gestió d’una escola a Costa Marfil.

“UNA TEMPORADA INTENSA”

El programa inclou tot el mundial de Bajas, diversos ral·lis i entrenaments específics.

El gran objectiu del programa de l’equip Petromiralles Massoni Sport per aquesta temporada és arribar en les millors condicions possibles a l’inici del ral·li Dakar 2013. Per aquest motiu, s’ha tancat un calendari basat en la totalitat del mundial de Bajas i en algunes cites puntuals del campionat del Món de Ral·lis Cross Country, tot això sense oblidar els diversos entrenaments particulars específics que ja s’han previst tant en territori espanyol com al nord d’Àfrica per tal d’aprofundir, sobretot, en l’aprenentatge de la navegació.

Copa del Món de Bajas

15 al 18 de març – Italian Baja (Pordenone)

20 al 22 de juliol – Baja España Aragón (Saragossa)

24 al 26 de setembre – Hungarian Baja (Györ)

01 al 03 de novembre – Baja Portalegre 500 (Portalegre)

Campionat del Món de ral·lis Cross Country

30 de març  al 06 d’abril – Abu Dhabi Desert Challenge

15 al 21 d’abril – Qtar Sealine XC Rally

08 al 13 de maig – Tunisia International Rally

25 al 31 de maig – Rally TT Estoril-Marrakesh

23 al 28 de juny – Sardegna Rally Race

30 de setembre al 06 d’octubre – Pharaon’s Rally

From → Noticies

Feu un comentari

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: